...στον πεζόδρομο της οδού Ακταίου, στο Θησείο, στον ίσκιο της Ακρόπολης, σ' έναν τόπο υψηλού κραδασμού, ιστορίας, μνήμης και πολιτισμού...

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
...όπου το ΕσωΘέατρο παρουσιάζει δικές του θεατρικές παραγωγές έχοντας ως βασική μέριμνα τη θέαση της «έσω πραγματικότητας».

Σύνοψη του Συστήματος Στανισλάβσκι

stanislavskyiΟ Κωνσταντίνος Στανισλάβσκι (1863-1938), υπήρξε συνιδρυτής του θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, σκηνοθέτης των περισσότερων παγκόσμιων πρώτων των παραστάσεων του Άντον Τσέχωφ και ηθοποιός. Ωστόσο, έχει καταχωριστεί στην Ιστορία του Θεάτρου, ως ο μεγάλος Δάσκαλος αφού αυτός πρώτος συστηματοποίησε αυτά που είναι διδακτέα στην Υποκριτική τέχνη, τα σχετικά με τη ψυχοδιανόηση του ηθοποιού.

Περισσότερα...
 

Το Αρχαίο Ελληνικό Μυστηριακό Θέατρο

theater masksΟ συμβατικός χώρος που αποκαλείται αρχαίο ελληνικό θέατρο και η ορχήστρα του, δεν είναι τόπος προσποίησης μιας πραγματικότητας, μιας παραποιημένης αντιγραφής ζωής, αλλά ο τόπος όπου η ίδια η ζωή βρίσκει πρόσφορο έδαφος και ενσαρκώνει την «εσωτερική» αλήθεια της, θεατρική αδεία, πέρα από περιορισμούς χώρου και χρόνου.

Περισσότερα...
 

Το Μεταφυσικό Στοιχείο της μετά Θάνατον Ζωής στο Θέατρο

deathΤο φαινόμενο του θανάτου, καθώς αφορά όλα τα όντα στην όποια τους μορφή -μηδέ εξαιρουμένου του κόσμου της Ύλης- ήταν φυσικό να προσελκύσει και να απασχολήσει και τις τέσσερις εκδηλώσεις της ανθρώπινης ψυχοδιανόησης: θρησκεία, φιλοσοφία, επιστήμη και τέχνη.

Περισσότερα...
 

Σκέψεις για την Μορφή, το Περιεχόμενο και την Εκφορά του Λόγου στο Αρχαίο Δράμα

book cover bigΑπό το βιβλίο του Τ. Προύσαλη «Το αρχαίο δράμα για φυγόπονους σπουδαστές υποκριτικής»

Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται στην υποκριτική τέχνη μία στροφή σε μια ακραία λιτή, πιο καθημερινή, όπως λέγεται, εκφορά του λόγου. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της εκφοράς, που αποτελεί και το πρόβλημα, είναι η παντελής της αδυναμία να νοηματοδοτήσει σωστά ένα κείμενο,

Περισσότερα...
 

Η Αρχαία Θεατρική Πράξη ως Όχημα της Θρησκευτικής Εσωτερικής Παράδοσης

Ομιλία του Τάσου Προύσαλη στο Διεθνές συνέδριο: «Εσωτερικές Παραδόσεις στον Αρχαίο και Σύγχρονο Κόσμο», Καμένα Βούρλα, Ιούνιος 2012.

Προκειμένου ο άνθρωπος να πραγματώσει την εντελέχειά του, που κατά την ινδική παράδοση είναι σατ-τσιτ-ανάντα δηλαδή αιωνιότητα, γνώση, ευδαιμονία, προκειμένου λοιπόν να ζήσει, να θεωρήσει και να χαρεί, η συνείδησή του γεννά στο κοσμικό γίγνεσθαι τέσσερις εκφάνσεις: την θρησκεία, την φιλοσοφία, την επιστήμη και την τέχνη.

Περισσότερα...
 

Ρήσεις για την Αλήθεια στο Θέατρο

stanisla04«Ο ηθοποιός πρέπει πρώτα απ’ όλα να πιστεύει ότι λαμβάνει χώρα επί σκηνής και κυρίως, όσα εκείνος πράττει. Και κανείς μπορεί να πιστεύει μόνο στην αλήθεια…»

Κωνσταντίνος Στανισλάβσκι

Περισσότερα...
 
STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

(ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ)

...όπου το ΕσωΘέατρο προετοιμάζει αυριανούς ηθοποιούς, επιχειρώντας όχι μόνο να τους καταρτίσει επαρκώς, αλλά παράλληλα να τους καλλιεργήσει ψυχικά, ώστε πράγματι να «ποιούν ήθος» και να το διδάσκουν με τη στάση και το παράδειγμά τους.