...στον πεζόδρομο της οδού Ακταίου, στο Θησείο, στον ίσκιο της Ακρόπολης, σ' έναν τόπο υψηλού κραδασμού, ιστορίας, μνήμης και πολιτισμού...

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
...όπου το ΕσωΘέατρο παρουσιάζει δικές του θεατρικές παραγωγές έχοντας ως βασική μέριμνα τη θέαση της «έσω πραγματικότητας».

Τα Πρόσωπα του Πιντερικού Τριγώνου

anepaisthitos-ponos-spirtopolisΟ Σπιρτοπώλης:

Αν και πρόκειται για το βουβό πρόσωπο του έργου, είναι ο καταλύτης της παράστασης. Στέκει στην μέση του πουθενά, βαστώντας την πραμάτεια του, κάποια λιγοστά σπιρτόκουτα, χωρίς να προσπαθεί καν να τα πουλήσει. Δεν αποκρίνεται ποτέ σε όποια ερώτηση κι αν του κάνουν τα άλλα δύο πρόσωπα του έργου. Οπότε είναι ν΄απορεί κανείς, ποιος πραγματικά είναι αυτός ο αλλόκοτος κι αδρανής ξένος. Ποια είναι τα κίνητρά του; Μήπως είναι κάποιος απατεώνας που καμώνεται κάτι που δεν είναι; Ή… είναι απλά μια οφθαλμαπάτη;

 

Ο Έντουαρντ:

anepaisthitos-ponos-edwardΕίναι ο σύζυγος της Φλώρας, αυτός ο οποίος παρουσιάζει τον ‘ανεπαίσθητο πόνο’ στα μάτια. Αυτή η μικρή ρωγμή στην ευρωστία του, αυτή η εγγενής ευαισθησία του αν και μοιάζει αρχικά ασήμαντη, είναι εντούτοις το ‘τραύμα’ από το οποίο θα εισέλθει εντός του ο ‘παθογόνος παράγοντας’ που θα διαλύσει στη συνέχεια την ζωτικότητά του. Ο πόνος των οφθαλμών, αλλοιώνει την αντίληψη του Έντουαρντ για το περιβάλλον και την πραγματικότητα. Η αδράνεια του σπιρτοπώλη γίνεται αντιληπτή ως δράση, ως ενέργεια και μάλιστα επιθετική. Η αρχική όχληση γίνεται κίνδυνος κι απειλή κι αυτό του γεννά το αίσθημα αγωνίας και φόβου, φόβου απώλειας: της γυναίκας του, των υπαρχόντών του, του ζωτικού του χώρου, του ζωτικού του είναι. Με καταρρακωμένο πια ηθικό, ο φόβος του γίνεται πραγματικότητα.

 

Η Φλώρα:

anepaisthitos-ponos-floraΕίναι η σύζυγος του Έντουαρντ, η οποία, όπως μαρτυρά και το όνομά της που παραπέμπει στα άνθη, απολαμβάνει τη ζωή και ρουφά τις χαρές της. Τα όποια ερεθίσματα του περιβάλλοντος, είτε αυτό είναι το ενοχλητικό ζουζούνισμα μιας σφήκας γύρω από το βάζο της μαρμελάδας είτε η παρουσία ενός αγνώστου ταυτότητας αρσενικού στην πόρτα της, δεν καταφέρνουν να την απειλήσουν. Έχει τον τρόπο να επιβιώνει, κατέχει τον εσωτερικό μηχανισμό να μετουσιώνει τις απειλές σε προκλήσεις. Η Φλώρα γοητεύεται, τρέφεται άπληστα κι ανθίζει από τις προκλήσεις, αναζωογονείται και αφήνει το φθαρμένο πίσω της, ακόμα κι αν πρόκειται για τον φθαρμένο σύζυγό της.

STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

(ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ)

...όπου το ΕσωΘέατρο προετοιμάζει αυριανούς ηθοποιούς, επιχειρώντας όχι μόνο να τους καταρτίσει επαρκώς, αλλά παράλληλα να τους καλλιεργήσει ψυχικά, ώστε πράγματι να «ποιούν ήθος» και να το διδάσκουν με τη στάση και το παράδειγμά τους.