...στον πεζόδρομο της οδού Ακταίου, στο Θησείο, στον ίσκιο της Ακρόπολης, σ' έναν τόπο υψηλού κραδασμού, ιστορίας, μνήμης και πολιτισμού...

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
...όπου το ΕσωΘέατρο παρουσιάζει δικές του θεατρικές παραγωγές έχοντας ως βασική μέριμνα τη θέαση της «έσω πραγματικότητας».

Το Σημείωμα του Σκηνοθέτη

Έτσι εξηγείται μάλλον η πρωτοφανής κοσμοσυρροή που σημειώθηκε στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, όταν ο Αλέκος Αλεξανδράκης πρωτόπαιξε στη δεκαετία του ’60 τον Ρασκόλνικωφ. Όλοι όσοι τρόμαζαν χρόνια και χρόνια στην ιδέα να καθίσουν να διαβάσουν οχτακόσιες σελίδες, πήγαν να μάθουν μέσα σε δυο ωρίτσες, τι στην ευχή ήθελε να τους πει αυτός ο Ντοστογιέφσκι. Είχαν περάσει εκατό χρόνια κι όμως, «αυτός ο Ντοστογιέφσκι» εξακολουθούσε –κι εξακολουθεί- να λέει πάρα πολλά. Γιατί μπορεί να άλλαξαν οι παραγωγικές σχέσεις, οι κοινωνικές συνθήκες, η κουλτούρα και η συμπεριφορά των ανθρώπων, μπορεί να προχώρησε η επιστήμη, να υποχώρησε η ανθρωπιά, να μετατοπίστηκαν πολλές φορές τα εθνικά σύνορα, να συγκεντρώθηκε ο πλούτος σε ακόμα λιγότερα χέρια, να μεγάλωσε η οικονομική ανισότητα και να επετεύχθη επιτέλους η απόλυτη ισότητα όλων μας στη μοναξιά αφότου πιάσαμε από ένα τηλεκοντρόλ  ο καθένας, αλλά…

Αλλά ο φόβος του θανάτου δεν ξεπεράστηκε. Εξακολουθεί να μας παρακινεί στο καλύτερο και στο χειρότερο. Να μας εμπνέει για να δημιουργήσουμε και ν’ αφήσουμε το χνάρι μας πάνω στη γη ή να μείνουμε αδρανείς μια που «όλα είναι μάταια». Να υποταχθούμε στη μοίρα μας ή να επιχειρήσουμε να την αλλάξουμε. Να αποδεχτούμε το ρόλο του θνητού που όσο ζει, κάποιος άλλος ρυθμίζει τα βήματά του ή να τολμήσουμε να γίνουμε θεοί, αποκτώντας δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στους άλλους. Ο Κάιν και ο Άβελ. Ο Οιδίπους και  Λάιος. Ο δικτάτορας και o τυραννοκτόνος. Το στρατόπεδο Γκουαντανάμο και οι «τρομοκράτες». Ο Τζέκυλ και o Χάιντ. Ποιος είναι ο εγκληματίας και ποιος ο τιμωρός;

Σε μια εποχή που το θέατρο ξεχνά όλο και περισσότερο την καταγωγή του και την παιδευτική του αποστολή, προσχωρώντας στην ευτέλεια και τη συσκότιση, το ΕσωΘέατρο τολμά να θέτει ερωτήματα. Ελπίζω να βοήθησα να αναδυθεί όχι η απάντηση, αλλά η επιθυμία για την αναζήτησή της.

Γιάννης Καλατζόπουλος

STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
STUDIO ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

(ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ)

...όπου το ΕσωΘέατρο προετοιμάζει αυριανούς ηθοποιούς, επιχειρώντας όχι μόνο να τους καταρτίσει επαρκώς, αλλά παράλληλα να τους καλλιεργήσει ψυχικά, ώστε πράγματι να «ποιούν ήθος» και να το διδάσκουν με τη στάση και το παράδειγμά τους.